Menu
Het adres van de praktijk is Van Dusseldorpstraat 24, 4461 LV Goes. De praktijk is gevestigd op de begane grond.
Huisartsen Centrum Goes is van maandag tot en met vrijdag geopend tussen 8.00 uur en 17.00 uur. Met uitzondering van de feestdagen.
Het telefoonnummer is 0113-272000. We werken met een keuzemenu. Luistert u het gehele bandje goed af.
Wij vragen u medische zaken online te regelen via www.mijngezondheid.net of de MedGemak app. Wilt u een bericht naar uw huisarts of een andere medewerker van de praktijk sturen? Ook dat kan via www.mijngezondheid.net of de MedGemak app.
Wij maken zo min mogelijk gebruik van ons contact via email. Wanneer de doktersassistente het nodig vindt, zal zij het emailadres met u delen.
Voor spoedgevallen belt u 0113-272000 en kiest u optie 1. Bij een levensbedreigende situatie, of als elke seconde telt belt u gelijk 112.
Wanneer Huisartsen Centrum Goes gesloten is, kunt u contact opnemen met huisartsenspoedpost de Bevelanden. Telefoonnummer 088-0228125.
Bij een levensbedreigende situatie of als elke seconde telt belt u gelijk 112.
Op werkdagen tussen 8.00 uur en 12.00 uur kunt u een terugbelverzoek indienen om een afspraak te maken of een medisch vraag te stellen.
Tussen 8.00 uur en 15.00 uur kunt u een terugbelverzoek indienen om tussen 14.00 uur en 15.00 teruggebeld te worden als u een vraag heeft over labuitslagen en verwijsbrieven.
Huisartsen Centrum Goes is telefonisch bereikbaar op 0113-272000
Op werkdagen kunt u voor intercollegiaal overleg tussen 08.00 uur en 10.00 uur, 10.30 uur en 12.00 uur en tussen 14.00 uur en 17.00 uur bellen naar 0113-272000 bellen, keuze 9. Heeft uw intercollegiale vraag spoed, kiest u dan voor 1 in het keuzemenu.
Op werkdagen is de balie van 10:30 uur tot 12:30 uur open voor het ophalen van verwijsbrieven en/of labformulieren en afgeven van formulieren.
De huisartsenpraktijk is tot medio mei 2025 per auto slechter te bereiken.
Kunt u nog goed lopen? Dan verzoeken wij u om uw auto op het Stationspark te parkeren. Dit is gratis parkeren aan de zuidkant van het NS station op ongeveer 5 minuten lopen tot aan de praktijk.
Aan de linkerkant van het gebouw bevinden zich een aantal minder invalide plekken
Nee, u kunt rondom het gebouw van het MCG (Medisch Centrum Goes) niet gratis parkeren. Parkeren in de straten rondom het gebouw is gedeeltelijk voor vergunninghouders. In de van Dusseldorpstraat vindt u parkeerautomaten voor betaald parkeren.
Telefonisch: U kunt op werkdagen tussen 8.00 uur en 12.00 uur de doktersassistent bellen voor het maken van een afspraak op 0113-272000, keuze 5 en de juiste huisartsenpraktijk kiezen. Wij adviseren u om een terugbelverzoek in te dienen.
MINDD: Via de website kunt u een vragenlijst invullen over uw lichamelijke of psychische klacht. De informatie die u invult, helpt ons om u sneller passende zorg te kunnen bieden.
Balie: het is NIET mogelijk om aan de balie een afspraak te maken. Helaas kunnen wij uw privacy dan niet garanderen
Online: via MijnGezondheid.net of via de MedGemak app kunt u voor NIET-spoed gerelateerde klachten online een afspraak maken. U kunt tot 24 uur van tevoren een afspraak maken. De agenda staat voor 4 weken open.
Wij adviseren u om op Thuisarts.nl te kijken of de Moet ik naar de dokter vragenlijst op onze website in te vullen. Hier krijgt u meer informatie over uw klacht en of het nodig is een afspraak met de huisarts te maken.
Onze doktersassistent stelt een aantal vragen (triage) over uw klacht. Dit is om te beoordelen of u een afspraak nodig heeft, op welke termijn u een afspraak nodig heeft en met welke zorgverlener. Ook kan de doktersassistent een zelfzorgadvies geven waardoor een afspraak niet nodig is. De doktersassistent gaat vertrouwelijk met uw medisch gegevens om.
Een afspraak waarin u 1 klacht wilt bespreken duurt bij de huisarts 10 minuten en bij de verpleegkundig specialist 15 minuten. Wanneer u twee klachten heeft of een klacht die meer tijd in beslag neemt, wordt er een dubbel consult en dus dubbele tijd ingepland.
Een intake bij de praktijkondersteuner GGZ duurt 60 minuten. Een vervolgafspraak duurt 30 minuten.
Op werkdagen kunt u tussen 8.00 uur en 15.00 uur een terugbelverzoek indienen om te spreken met de assistent over een (lab)uitslag via 0113-272000 keuze 4.
De doktersassistent zal u op de afgesproken tijd tussen 14.00 uur en 15.00 uur terugbellen. De huisarts publiceert uw uitslagen plus advies ook op Mijngezondheid.net en de MedGemak app.
De huisarts of verpleegkundig specialist kan aan huis komen. Dit gebeurt alleen in gevallen waarbij u door ziekte niet in staat bent om naar de praktijk te komen.
Op de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter, daarom heeft een consult op de praktijk altijd de voorkeur. Een huisbezoek is niet bedoeld voor patiënten die geen tijd, oppas of vervoer hebben. Vervoer van en naar de praktijk valt onder uw eigen verantwoordelijkheid.
Dokter Joosse heeft tussen 11.30 uur en 12.00 uur een telefonisch spreekuur. Bent u patiënt van dokter Joosse, dan kunt u tussen 11.30 uur en 12.00 uur bellen naar 0113-272000, keuze 6.
Voor telefonisch contact met de overige huisartsen en verpleegkundig specialisten kunt u via de doktersassistent een afspraak maken.
Wanneer u een spoed-klacht heeft die niet kan wachten tot uw eigen huisarts of verpleegkundig specialist terug is, krijgt u een afspraak bij een waarnemende collega in Huisartsen Centrum Goes. Klachten, verwijsbrieven of labuitslagen die kunnen wachten, worden ALTIJD door de eigen huisarts of verpleegkundig specialist behandeld.
U kunt 24 uur per dag uw afspraak afzeggen. Dit kan via telefoonnummer 0113-272 000, keuze 2 waarbij u de annuleringslijn inspreekt.
Let op: wanneer u de afspraak niet op tijd afzegt kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Zie no show beleid op de website.
Om uw afspraak te verzetten vragen wij u om ons te bellen. Uw afspraak kunt u tussen 8.00 uur en 12.00 telefonisch verzetten via de doktersassistent.
Ook kunt u tot 24 uur van tevoren uw afspraak via MijnGezondheid.net of de MedGemak app wijzigen of annuleren.
Wanneer u uw afspraak, met elke zorgverlener binnen Huisartsen Centrum Goes niet binnen 24 uur afzegt, zijn wij genoodzaakt om u een factuur te sturen.
De kosten van het wegblijftarief (NO-SHOW) is €25,- voor een enkel consult, een dubbel consult betreft €50,-. Let op! Deze nota kunt u NIET declareren bij uw zorgverzekeraar.
De afspraken bij de praktijkondersteuner Somatiek en GGZ worden altijd beschouwd als een dubbel consult. Komt u voor een ingreep of een bijzonder onderzoek zoals een spirometrie en zegt u dit niet tijdig af, dan brengen wij €50,- in rekening
Onze praktijken zijn gesloten voor nieuwe inschrijvingen. Mocht u hulp nodig hebben bij het vinden van een huisarts dan kunt u contact opnemen met zorgverzekeraar CZ of met uw eigen zorgverzekeraar.
Ja, wanneer persoonsgegevens veranderen (verhuizen, telefoonnummer, emailadres ect) dan vragen wij u dit aan ons door te geven. Wij ontvangen deze informatie niet via de gemeente, verzekering of andere instanties. U kunt de gegevens telefonisch doorgeven, via Mijngezondheid.net of de MedGemak app.
Wanneer u verhuisd buiten de gemeente Goes, verzoeken wij u om z.s.m. een nieuwe huisarts te zoeken in de nieuwe gemeente. Mocht er sprake zijn van een acuut spoedgeval, dan dient de huisarts volgens de richtlijnen, er alles aan te doen om binnen maximaal 15 minuten ter plaatse te kunnen zijn.
Bij onze huidige patiënten waar gezinsuitbreiding plaatsvindt of er sprake is van samenwonen/huwelijk, is het mogelijk de gezinsleden in te schrijven binnen onze praktijk. U kunt dan dit Nederlands inschrijfformulier of Engels inschrijfformulier invullen en samen met een kopie van uw identiteitsbewijs mailen naar hcgoes@ezorg.nl.
Denk eraan dat u zich ook moet uitschrijven bij uw vorige huisarts. U kunt dan bij uitschrijving ook aangeven dat uw medische gegevens aan onze praktijk mogen worden doorgestuurd.
Bij een levensbedreigende situatie of als elke seconde telt belt u gelijk 112.
Alle inwoners, Oekraïners en toeristen van de gemeente Goes zonder huisarts, kunnen gebruik maken van de Medicoo app. Zie voor meer informatie www.medicoo.nl.
Het is niet mogelijk om zonder tussenkomst van de Medicoo app, een afspraak bij Huisartsen Centrum Goes te maken
De huisartsen van Huisartsen Centrum Goes doen geen (rijbewijs)keuring.
Voor meer informatie over rijbewijskeuringen of het maken van een afspraak voor een rijbewijskeuring in Goes e.o., kunt u contact opnemen met één van de volgende organisaties:
https://rijbewijskeuringzeeland.com/
Telefoonnummer 0118 724 999
Keuringen – Medisch-Gekeurd Zeeland – Goes – Vlissingen – Terneuzen
Telefoonnummer 0113 441 010
Bij ziekte wordt door een Belgische werkgever vaak een ziektebriefje of doktersverklaring gevraagd. In Nederland is dit niet gebruikelijk en wordt dit de huisartsen zelfs wettelijk afgeraden. Dergelijke verklaringen mogen in Nederland alleen afgegeven worden door een onafhankelijk arts, dit is dus niet de eigen huisarts.
Intussen is er voor deze situatie een goed alternatief gekomen: u kunt via het UWV deze verklaring verkrijgen.
Meld u eerst ziek bij uw werkgever en daarna bij UWV, via het telefoonnummer 0900 – 92 94. Vermeld bij welke mutualiteit in België u aangesloten bent en geef uw lidmaatschapsnummer door. Geef ook de naam en het adres door van uw werkgever. Hierna ontvangt u een brief van het UWV die u kunt gebruiken als ziektebriefje voor uw Belgische werkgever.
Kijk ook op www.uwv.nl onder: Ziek worden tijdens werken in buitenland | UWV
Huisartsenzorg wordt vergoed vanuit uw basisverzekering. Voor een bezoek aan de huisarts of telefonisch consult betaalt u geen eigen risico. Ook het inschrijftarief, zorg van de praktijkondersteuner en ketenzorg vallen niet onder het eigen risico. U betaalt wel eigen risico voor:
• Laboratoriumonderzoeken (bijvoorbeeld een bloedonderzoek of
soa-test)
• Zorg bij een medisch specialist als u doorverwezen wordt
• Voorgeschreven medicijnen
Wanneer u ontevreden bent, dan vragen wij u een klachtenformulier op onze website in te vullen. We zoeken dan samen met u naar een oplossing.
Is dit lastig voor u, of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris.
De huisartsen van Huisartsen Centrum Goes zich zijn aangesloten bij Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg, https://www.skge.nl, waar u dan ook terecht kunt met uw klacht.
Wanneer er structureel iets niet goed gaat, of wanneer u een fantastisch idee heeft dan horen we dit graag! Dit kunt u doen via onze digitale ideeënbus.
Liever niet digitaal? Dan kunt u een kaartje invullen en in onze ideeënbus doen in de wachtkamer.
De huisarts of verpleegkundig specialist schrijft binnen 5 werkdagen een verwijsbrief.
Wij sturen binnen Nederland uw verwijsbrief rechtstreeks naar het ziekenhuis en/of kliniek via Zorgdomein. U kunt een email ontvangen, dat de verwijsbrief is verstuurd. Het ziekenhuis maakt vervolgens een afspraak met u.
De verwijsbrieven naar België kunnen wij niet rechtstreeks naar het ziekenhuis en/of kliniek versturen. Wanneer wij beschikken over een emailadres, versturen wij de verwijsbrief per email. Het kan ook zijn dat u zelf de verwijsbrief moet doorsturen.
Wanneer u onder behandeling bent van een specialist in het ziekenhuis en u wilt een second opinion aanvragen, dan is de specialist in het ziekenhuis hier verantwoordelijk voor. Maak het bespreekbaar met uw specialist en vraag naar de mogelijkheden.
Huisartsen Centrum Goes schrijft geen verwijsbrieven achteraf. U bent zelf verantwoordelijk voor de gemaakte kosten.
Nee, in de meeste gevallen heeft u geen verwijsbrief nodig voor de fysiotherapeut. Wanneer u wel een verwijsbrief nodig heeft (thuisbevalling of chronische indicaties), vragen wij de fysiotherapeut om contact op te nemen via hcgoes@ezorg.nl. Op die manier weten wij precies wat er in de verwijsbrief moet komen te staan.
Nee, u heeft hier geen verwijsbrief voor nodig.
Nee, u heeft dan geen nieuwe verwijsbrief nodig en kunt direct contact opnemen met de doktersassistent van de specialist waar u eerder geweest bent.
De verwijsbrief van de huisarts of verpleegkundig specialist wordt altijd door de specialist in het ziekenhuis beoordeeld. De specialist in het ziekenhuis bepaald op welke termijn u gezien moet worden. De huisarts of verpleegkundig specialist kan hier niks aan veranderen. Mocht(en) uw klacht(en) veranderen of toenemen, dan vragen wij u contact op te nemen met Huisartsen Centrum Goes voor een passende oplossing.
Wij adviseren u om uw huisarts of verpleegkundig specialist een E-health bericht te sturen via MijnGezondheid.net of via de MedGemak app. Leg hierin uw situatie uit en waarom u denkt een verwijsbrief nodig te hebben. De huisarts of verpleegkundig specialist zal uiteindelijk beslissen wat nodig is.
Wanneer de specialist in het ziekenhuis u doorverwijst naar een andere specialist in het ziekenhuis voor dezelfde lichamelijke klachten, is de specialist verantwoordelijk voor het maken van de verwijsbrief. De huisarts of verpleegkundig specialist maakt deze verwijsbrief niet.
Huisartsen Centrum Goes schrijft GEEN doktersverklaringen.
Via MijnGezondheid.net of de MedGemak app, heeft u inzage in uw medisch dossier en medicatie overzicht. U kunt tevens een e-consult vraag stellen, herhaalmedicatie aanvragen en online een afspraak maken, wanneer uw vraag GEEN spoed heeft.
MijnGezondheid.net is een digitale omgeving, waarin u digitaal uw gezondheidszaken kunt regelen bij uw huisarts of apotheek. De MedGemak-app is een aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net.
Uw huisarts of verpleegkundig specialist meldt u aan bij MijnGezondheid.net. Om toegang te krijgen bij MijnGezondheid.net moet u altijd inloggen met uw DigiD.
Kijk de instructievideo https://youtu.be/6xqT7biCzOg voor meer informatie.
U kunt de MedGemak app downloaden via de Google Playstore of de Appstore.
Bekijk hieronder de instructievideo hoe u de MedGemak app kunt koppelen.
Instructievideo koppelen MedGemak app
Ja, zowel bij MijnGezondheid.net als in de MedGemak app kunt u uw (bloed)uitslagen inzien, mits de resultaten zijn gepubliceerd door de medewerkers van Huisartsen Centrum Goes.
U kunt telefonisch contact opnemen met de praktijk, dan helpen wij u graag verder. Ook kunt u ondersteuning krijgen via de Helpdesk Digitale Zorg. Telefoonnummer 085-1304575 of www.helpdeskdigitalezorg.nl
De vervangende huisarts bij de spoedpost kan uw belangrijkste gegevens inzien, mits u zelf aan een zorgverlener van de huisartsenpraktijk toestemming heeft gegeven. Bij akkoord heeft de zorgverlener u aangemeld bij het Landelijk Schakelpunt (LSP).
Nee, wij mogen uw gegevens alleen delen met uw toestemming.
Uw zorgverzekeraar heeft geen behandelrelatie met u en heeft standaard GEEN inzage in uw medisch dossier. Uw zorgverzekeraar mag bepaalde gegevens wel uit uw dossier opvragen bij de huisarts of specialist. Hier gelden regels voor. Uw zorgaanbieder is wettelijk verplicht de gegevens aan de zorgverzekeraar te verstrekken. De zorgaanbieder hoeft daarvoor geen toestemming te vragen aan u. Hij hoeft u hier ook niet over te informeren.
U kunt via https://home.mijngezondheid.net/nl/ondersteuning diverse hulpvideo’s vinden en veel gestelde vragen terugvinden. U kunt ook ondersteuning krijgen via Helpdesk digitale zorg. Telefoonnummer 085-1304575 of www.helpdeskdigitalezorg.nl
Stichting Helpdesk Digitale Zorg kan u helpen bij het gebruik van digitale zorg bij technische en niet-medische vragen rondom zorgapplicaties, zoals MedGemak, MijnGezondheid.net en DigiD.
Op de website kunt u gemakkelijk per onderwerp zoeken, wanneer u er niet uitkomt kunt u bellen, mailen of chatten met een medewerker van Helpdesk Digitale Zorg.
Zij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8 en 18 op telefoonnummer 085 1304 575
Of per mail op info@helpdeskdigitalezorg.nl
In principe heeft u geen papieren formulier nodig, maar u heeft wel een ZD-code nodig.
Wij kunnen u per mail of sms de ZD-code toesturen, waardoor u niet meer aan de balie hoeft te komen.
U kunt na 2 werkdagen bellen voor de uitslag. U kunt de uitslag en beleid ook via MijnGezondheid.net opvragen.
Er zijn veel verschillende locaties waar u bloed kunt laten prikken. Bij Star-SHL (op de eerste verdieping van Medisch Centrum Goes) kunt u op werkdagen bloed laten prikken tussen 7:30-15:30 en bij Diagnovum tussen 7:30-17:00 uur. Let er wel op of u een juist formulier heeft. U kunt bij SHL niet terecht met een formulier van Diagnovum.
U kunt na 5 werkdagen bellen voor de uitslag. U kunt de uitslag en beleid ook via MijnGezondheid.net opvragen.
Binnen 4 weken na het uitstrijkje of de zelftest ontvangt u een brief met de uitslag.
Het kan 2 tot 4 weken duren totdat de uitslag binnen is. De uitslag kan gedeeld worden via Mijngezondheid.net of u kunt na 2 tot 4 weken telefonisch contact opnemen met de doktersassistenten.
U kunt na 2 werkdagen bellen voor de uitslag. U kunt de uitslag en het beleid ook via MijnGezondheid.net opvragen.
U kunt 24/7 op twee manieren uw herhaalmedicatie bestellen
1. Vanuit uw digitale dossier op MijnGezondheid.net of de MedGemak app
2. Via onze receptenlijn op 0113- 272000, keuze 3
U kunt het niet meer telefonisch via de doktersassistent aanvragen.
Medicatie die u ooit in het verleden heeft gebruikt herhalen wij niet automatisch. U kunt dit telefonisch doen via 0113-272000, keuze 5 of via MijnGezondheid.net en/of de MedGemak app.
Wilt u medicatie aanvragen voor nieuwe klachten, dan moet u dit altijd eerst overleggen met de doktersassistent of huisarts/verpleegkundig specialist. Dit kan via 0113-272000 keuze 5. U kunt ook een e-consult sturen via MijnGezondheid.net of de MedGemak app.
Wanneer u voor 11.00 uur in de ochtend uw herhaalmedicatie aanvraagt, ligt het binnen 48 uur klaar bij de apotheek. Medicatie die na 11.00 uur aangevraagd is, ligt binnen 72 uur klaar in uw apotheek.
U kunt meer informatie over medicijnen terugvinden via de website www.apotheek.nl
Helaas worden we dagelijks geconfronteerd met geneesmiddelentekorten. Bepaalde geregistreerde geneesmiddel zijn (tijdelijk) niet of onvoldoende beschikbaar. De apotheker gaat bij onvoldoende beschikbaarheid op zoek naar een vervangend geneesmiddel om te voorkomen dat u zonder geneesmiddel komt te zitten. In overleg met huisarts of verpleegkundig specialist en u komt de apotheker tot de beste oplossing.
Medicijnresten vallen net als batterijen onder klein chemisch afval. Uw oude medicatie kunt u bij de apotheek inleveren. Verwijder bij het inleveren de kartonnen verpakking en het etiket met uw persoonlijke gegevens.
U kunt uw persoonlijke medicijnpaspoort bij uw eigen apotheek ophalen.
Huisartsen Centrum Goes kan u niet helpen bij reisvaccinaties of advies.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar GGD Reisvaccinaties | Dé officiële GGD website voor reizigers of telefoonnummer 088 – 368 73 00
Wanneer u huishoudelijke hulp nodig heeft, kunt u contact opnemen met het WMO. Voor meer informatie verwijzen wij u naar WMO Goes | Hulpvraag | Jeugdhulp | Zorgloket
U kunt zelf contact opnemen met een thuiszorgorganisatie naar keuze. Wanneer een thuiszorgorganisatie informatie nodig heeft van de huisarts of verpleegkundig specialist, kan dat met uw toestemming opgevraagd worden.
Gefeliciteerd! Via een E-consult mag u ons hiervan op de hoogte brengen. U kunt zonder doorverwijzing van de huisarts contact opnemen met een verloskundige naar keuze.
Is de zwangerschap onbedoeld? U kunt dan contact opnemen met ZEAZ voor gespecialiseerde hulp.
Voor verder advies verwijzen wij u naar https://www.thuisarts.nl/zwanger/ik-ben-zwanger-belangrijke-adviezen
De bedenktijd voor een abortus is afgeschaft. U kunt daarom rechtstreeks een afspraak maken bij een abortuskliniek. Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.zeaz.nl of 0113-296737
U krijgt een uitnodiging als u 30, 35, 40, 50 en 60 jaar bent. Het duurt meestal 10 tot 15 jaar voordat baarmoederhalskanker ontstaat. Daarom is vaker testen niet nodig.
In sommige gevallen krijgt u ook een uitnodiging als u 45, 55 of 65 jaar bent.
U kunt uw ochtendurine tussen 8:00 uur en 10.30 uur brengen en inleveren in de daarvoor bestemde verzamelbak achter het balieraam. Graag uw potje met urine voorzien van een sticker met uw naam en geboortedatum en een compleet ingevulde urineformulier. De urineformulieren en stickers liggen op de tafel voor de balie, of u kunt deze downloaden en uitprinten via onderstaande link.
Urineformulier HCG
De urine zal in de loop van de ochtend door de doktersassistent gecontroleerd worden. De uitslag van uw urine wordt vervolgens besproken met uw huisarts of verpleegkundig specialist. U wordt door ons gebeld voor de uitslag en advies of de uitslag wordt in via Mijngezondheid.net met u gedeeld.
Wanneer u 60 jaar wordt en bij een aantal medisch aandoeningen, krijgt u automatisch een uitnodiging voor de griepprik. Wanneer u geen griepprik wilt, horen wij dit graag. Wanneer u twee jaar op rij geen griepprik komt ophalen, krijgt u in het derde jaar geen uitnodiging meer.
De data voor 2025 zijn nog niet bekend.
De data voor 2025 zijn nog niet bekend.
Nee, wij willen u vragen om de griepprik op de speciaal daarvoor geplande griepprikmomenten te komen halen.
Wanneer de aangewezen datum niet schikt, mag u zonder bericht op de andere datum komen. Kunt u niet vanwege opnames/operaties of vanwege een verblijf elders op beide data komen? Dan mag u een mail sturen naar hcgoes@ezorg.nl. Wij informeren u voor een nieuwe datum.
Ja, graag de uitnodiging meenemen, hier staat alle benodigde informatie op zodat wij weten dat u recht heeft op een vaccinatie en hiermee kunnen wij de vaccinatie(s) codes op een correcte manier registeren in uw dossier via de barcode op de brief.
Nee, wanneer u een uitnodiging van Huisartsen Centrum Goes heeft ontvangen zijn er geen kosten aan verbonden.
Wanneer u geen indicatie voor een griepprik heeft, kunt u via de apotheek een vaccinatie bestellen en een afspraak bij ons maken om deze door de doktersassistent te laten zetten. De kosten voor het laten zetten van de vaccinatie door de doktersassistent zijn €25. De kosten voor het griepvaccin zijn ca €39,95, dit kunt u bij de apotheek opvragen. Beide bedragen zijn voor eigen rekening. U dient deze kosten zelf per pin te voldoen bij zowel de apotheek als de huisartsenpraktijk.
U kunt via MijnGezondheids.net of de MedGemak app een bericht sturen dat u geen griepvaccinatie wil ontvangen. U kunt dit ook telefonisch doorgeven aan de assistente of als u op het spreekuur bent. U wordt dan afgemeld voor de automatische oproep. Mocht u wel weer een griepvaccinatie wensen, geeft dit voor 1 mei aan zodat we de oproep weer op ‘ja’ zetten. Het kan zijn dat als er al besteld is u op een wachtlijst komt, zodat wanneer er over is u alsnog gebeld kunt worden.
De pneumokokkenprik beschermt u tegen het krijgen van ziekten die worden veroorzaakt door pneumokokken.
U krijgt 2 prikken tegelijk, in iedere arm 1 prik. Er zijn geen nadelen verbonden aan het tegelijk prikken. Uit onderzoek weten we dat het veilig is en dat tegelijkertijd vaccineren de kans op bijwerkingen niet vergroot.
Door het gebruik van bloedverdunners/antistollingsmedicatie is de kans op een bloeding bij u namelijk groter. Het is dan ook van belang dat u dat vooraf doorgeeft aan degene die de injectie zet.
De griep- en pneumokokkenprik wordt alleen thuis gezet bij patiënten die aan huis gebonden zijn en niet mobiel zijn. De huisarts heeft deze patiënten vaak zelf in beeld, zij ontvangen een uitnodiging waarin vermeld wordt dat er aan huis geprikt wordt. De thuisprikdata voor 2025 nog niet bekend.
Wij verwachten dat u thuis aanwezig bent, anders zijn we genoodzaakt een factuur op te stellen.
De coronaprik gaat via de GGD.
Voor vragen over corona kunt u bellen met de professionals van GGD Zeeland op werkdagen tussen 8:30-17:00 op 0113 – 249 442.